top of page
Caută
  • Poza scriitoruluiDutzi

Albania- Part.II, plaje

Actualizată în: 23 feb. 2020

După cum am spus și în postarea anterioară, majoritatea plajelor din Albania sunt cu pietre, deci recomand să aveți papuci de apă cu voi.

În 13 zile am fost la vreo opt plaje din câte îmi amintesc, toate destul de aproape de Sarande, adică pe o rază de aproximativ 20km.

1.Ksamil

Aici sunt multe plaje și seamănă toate între ele, pentru că nu sunt plaje așa zise, ci baruri care dețin o bucată de plajă și căreia i-au dat o denumire. Asta înseamnă că în spate sigur găsiți un bar, terasă sau restaurant în caz că vă e foame. În Albania plătești șezlongul, deci nu e nevoie să consumi ceva, așa cum e în Grecia. Prețul șezlongurilor variază între 800-1200lekke, dar de obicei e 800 sau 1000lekke.

Noi am fost de trei ori la Hawaii beach bar care ni s-a părut cea mai bună din zonă. Nu e așa de înghesuită, intrarea în apă este mult mai lată decât în alte părți și este și umbră. Aici șezlongul a fost 1000lekke. A, tot de aici am închiriat o hidrobicicletă ca să ne plimbăm până pe insulele de la Ksamil, unde există plaje amenajate, deși singura cale de acces la ele e cu acest "vehicul". Nu e o afacere prea bună având în vedere că am plătit 1000lekke pentru o oră. Nu ni s-a părut mult. În spatele plajei este un restaurant la care am mâncat fructe de mare, au fost extrem de delicioase, iar o porție a fost 800lekke. Prețurile nu sunt atât de mari așa cum te-ai fi așteptat și nu diferă prea mult de la un restaurant la altul, Aș spune că sunt aproape standard.


hawaii beach


 

Am mai fost la plaja 3 ishujt. Da, celebra plajă cu ponton și băncuță. Aici șezlongul a fost cel mai scump de peste tot, 1200lekke și abia am găsit. Plaja era plină, în rest totul bine. Apa extrem de curată, puteai înota până la una din insule,că nu degeaba se cheamă 3 insule. Și aici sunt două-trei restaurante, dar mai scumpe față de altele.

3 ishujt

insulele de la Ksamil

 

Ultima plajă a fost Bora Bora, care nu își prea merită popularitatea. Nu e foarte mare, e plin de copii mici, nu ai cum să stai la mal pentru că este aglomerat, iar după amiază am avut parte de alge. NU recomand, deși toată lumea este încântată de ea. Poate pentru cei cu copii este ok pentru că apa e mică și este și nisip. Plajele de la Ksamil sunt singurele cu nisip, nu e fin, dar totuși e nisip.



2.Pasquira


Nu cred că am plătit parcarea. Șezlongul a fost 800 lekke. Aici am prins și niște valuri. Nu recomand să mâncați la restaurantul lor. Am luat orez cu fructe de mare, avea un crevete, o baby caracatiță și două scoici. Era ok ca și gust, dar nu m-a impresionat. A costat 700 lekke. Plaja nu este wow, dare un bun culoar de trecere în cazul în care vreți să ajungeți la Shpella e pellumbave. Nici noi n-am știut ce e dincolo de stâncă, pentru că pe acolo se trece, adică prin apă, dar nu e periculos. Așa ajungi la Shpella e pellumbave, unde dacă nu ai chef de urcat muntele la întorcere, nu ai cum altcumva să ajungi.


 

3. Shpella e pellumbave

Un fel de Egremni beach din Lefkada. Drumul e cam varză până la plajă, așa cum sunt toate cele de pe munte, dar nu imposibil. Este parcare, care nu se plătește. La plajă cobori pe munte, pe scări de piatră, dar e umbră, sunt copaci, iar mai jos sunt scări amenajate, dar abrupte. Este și un restaurant care nu are meniu, dar îți zice chelnerul că nu au altceva în afară de grill, cartofi prăjiți și ceva salate. Puteți lua cu voi ceva de ronțăit, Da, pare o provocare plaja asta, dar a fost preferata mea. E mare, lată, apa e liniștită și curată, este și nisip printre șezlonguri (800lekke), cât și înainte de a intra în apă, așa că eu zic că nu merită să o ratați.

cam așa se vede această plajă din parcarea de la Pulëbardha beach


Shpella e Pelumbave

 

4.Pulëbardha

Aici am fost de două ori. Ne-a plăcut mult. Parcarea nu se plătește, sus există două restaurante, dar când vă așezați pe șezlong o să vi se spună că restaurantul cel cu alb este al lor și să nu mâncați la celălalt, dar nu contează.Sau ba da? Cred ca dacă nu mâncați la ei șezlongul va fi 1000 lekke, ci nu 800. O porție de paste cu fructe de mare a costat 700lekke. Delicioase! Dar eu zic să consumați de la ei pentru că mâncare este foarte bună. Până la plajă se coboră câteva scări pe lângă restaurat. Plaja e lungă, cu pietre, aici am găsit o grămadă de pietre verzi, nu știu dacă veți mai găsi și voi pentru că am luat o pungă cu mine acasă :))))))) Am avut parte de valuri!! Muuuulte valuri. Pot să spun ca aici m-am simțit ca în Lefkada la Porto Katsiki, aceași culoare a apei și valuri mari care m-au aruncat la mal.

5.Monastery beach

Aici am fost în ultima zi de vacanță. E super aproape de Sarande, cred că sunt 9km. Plaja e cu pietroaie, nu pietre, dar nu contează. Parcarea a costat parcă 100lekke, iar șezlongul 1000. Apa e super curată, mai rece decât la alte plaje, dar perfectă pentru o baie după ce stai la soare. Aici se face și scuba diving cu instructor dacă alegi să cumperi o asemenea "excursie" de la agențiile din oraș. Nu știu cât costă. Lângă plajă este și o bucată dintr-un buncăr comunist. Mișto!


 

6. Mango Beach bar

Plaja din Sarande, poate cea mai cunoscută, era foarte aproape de hotel unde am fost cazați, curată, cu pietricele și șezlonguri, costă 1000 lekke. Există și bar de unde poți să îți iei băuturi. Apa e curată în Sarande, dar mie mi s-a părut un pic cam rece, deși ai mei au zis că te obișnuiești și după e caldă. Nu știu ce să zic. Mai jos vă las o poză cu apusul de pe plajă.

Sper că v-ați bronzat cât timp ați citit articolul acesta. Urmează să scriu despre mâncare și am terminat cu Albania, dar fiți siguri că mai urmează și alte articole despre vacanțe.

135 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page