top of page
Caută
  • Poza scriitoruluiDutzi

Ce mâncăm în Albania?

Actualizată în: 23 feb. 2020

Gastronomia nu reprezintă o problemă în Albania. Se găsesc de toate. Porc, vită, mâncare tradițională, îmi pare rău că n-am încercat nimic din bucătăria lor, dar am văzut că este un pic picantă. Pentru iubitorii de fructe de mare, Albania e destinația perfectă. Pește, scoici, midii, risotto cu fructe de mare, caracatiță, calamari, sunt peste tot. Și sunt ieftine... foarte ieftine în comparție cu alte țări din Europa. O porție de paste cu fructe de mare, din care mănânci să nu te mai poți ridica de la masă costă între 700-850 lekke, deci între 6,75- 8 euro. Sună bine, nu?

Noi am mâncat, doar la vreo trei restaurante din Sarande, nu pentru că ne-ar fi fost frică să încercăm și altele, dar am găsit mâncarea foarte gustoasă și porțile destul de mari încât să te saturi. Am mâncat la restaurantul hotelului la care am stat, adică la Eval. Meniul nu e foarte diversificat aici, dar au salate, supe, carne, mâncare tradițională și muuult pește. Prețurile sunt foarte ok și nu diferă foarte tare de la un restaurant la altul. Poate fi o diferență de 50-100lekke, ceea ce nu este mult. Îmi pare rău că nu am făcut poze la meniuri, dar vă spun că peste tot plăteam pentru o masă de trei persoane cu tot cu bere, apă sau un suc în jur de 20-28 euro, adică 2200-2900 lekke.

Un restaurant care ne-a plăcut foarte tare și unde am mâncat cel mai des a fost A casa mia care este vis-a-vis de hotelul la care am stat. Mâncarea este super delicioasă, iar despre modul în care este servită este extrem de drăguț. Patronul vorbește românește, chelnerii greacă și engleză. Prețurile sunt foarte bune. Ca de exemplu, o dorada cred că a costat 900lekke. O pizza între 550-780lekke, o porție de calamari la grătar 1000lekke (porție pentru două persoane), o salată grecească 300lekke, o porție de cartofi prăjiți 200lekke. Pastele de mai jos au costat 750 lekke.

paste cu zucchini și creveți

calamar prăjit


paste cu fructe de mare

Pentru puiul de mai jos există și varianta cu kiwi, iar pentru porc cu mere sau portocale. Costă în jur de 700-800lekke.

pui în sos de portocale



dorada la grătar

În Albania am observat cam peste tot că salata sau cartofii, deci garnitura pentru mâncare se comandă separat. Din cauza aceasta se vede peste tot un bol separat de salată în poze. Nu este inclusă în prețul felului de mâncare comandat. La A CASA MIA meniul este extrem de bogat și variat, așa că sigur găsești ceva care să îți facă cu ochiul.

Am mai mâncat la Mama's kitchen, nu foarte departe de unde am stat, este ușor de găsit pentru că e chiar la stradă. Aici prețurile poate sunt mai mari cu acele 50-100 lekk, dar merită pentru că mâncarea este fooarte bună. Chelnerii sunt drăguți și amabili, vorbesc greacă și engleză, iar servirea este destul de rapidă. Porția de paste cred că a costat 850 lekke, iar sucul 180.

linguine cu fructe de mare

Tot aici am mâncat și această "tocăniță" cu ciuperci și carne, care avea gust de mâncare românească și care a costat 900 lekke.



Dacă mă gândesc bine, aici am plătit cea mai scumpă notă de plată, a fost în jur de 3200 lekke, trei porții, cu bere și un suc de portocale. A fost ok pentru că ne-a plăcut și ne-am simțit bine.

 

În rest, am mai mâncat la restaurantele de pe plajele pe care am mers dacă ne era foame. Și acolo mâncarea a fost bună și cam la același preț, deși ai crede că e mai scumpă pentru că ești pe plajă.

Aceste paste le-am mâncat la plaja Bora Bora la Ksamil și au costat 750 lekke cele cu ton, iar cele cu scoici 800.


Frigăruile se numesc kebab la ei așa că poate nu primești ceea ce crezi că ai comandat. Aici eram la Hawaii Beach bar despre care am povestit și în articolul despre plajele pe care le-am văzut.


Cât despre dulciuri, găsiți de toate. Noi ne luam ca desert , tot felul de prăjituri și înghețată de la SO SWEET, care este pe aceași stradă cu hotelul nostru. Cred ca nu e mai departe de un kilometru. Mai simplu, în spatele hotelului Santa Quaranta. O prăjitură costă cam 120-180 lekke, iar o cupă de înghețată 50 sau 100, depinde. Noi am luat cu 100 din centrul orașului, dar sunt bune toate. De vreo două ori, am cumpărat prăjituri și de la Patiseria Dolce, găsiți mai multe sortimente aici, dar era mai departe de noi, în apropiere de Bougainville Bay. Cât despre prețuri, la fel ca la cealaltă.

Sper că v-am făcut poftă de ceva bun cu acest articol și că vă este de ajutor dacă plănuiți să mergeți în Sarande.





910 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page