top of page
Caută
  • Poza scriitoruluiDutzi

Impresia mea despre Egipt. Cum a fost și ce-am făcut?

Cu siguranță Egiptul a fost și încă este destinația anului 2021. Sau cel puțin așa o văd eu. Și m-am convins și de ce. În acest articol, o să vă povestesc despre experiența mea singură, ca fată în Egipt. Mă rog, nu chiar singură pentru că am fost împreună cu o prietenă, dar ați prins-o.


Sa începem cu începutul și anume cu ce e necesar pentru a intra în Egipt in vreme de pandemie. Daca nu stiati, țara aceasta este de mai bine de un an pe lista verde, astfel că la intoarcere în Romania nu se impune nicio restrictie. Ai nevoie de pașaport valabil minim 6 luni de la întoarcere, viza care costa 25$ si se ia de pe aeroport, test PCR nu mai vechi de 72h sau certificatul de vaccinare, un declaration form pe care il primesti in avion sau de la agentia de la care ai achizitionat vacanta, iar la coborâre din avion încă un cartonas care trebuie completat cu ceva date personale- nume, adresa, telefon etc. Apropo, în Egipt nu exista pandemie. :)))

 

Noi am fost cazate la Jasmine Palace Resort & Spa și am fost foarte mulțumite. Sunt convinsă că există alte hoteluri mult mai luxoase sau care au mai multe facilitati decat Jasmine, dar asta nu m-ar convinge să merg în altă parte. Deși tentația de a încerca alte resorturi din Hurghada este mare, pentru că ai de unde alege, tot aici aș veni. Personalul a fost atât de drăguț, prietenos și vorbăreț cu noi, că pur și simplu n-aveai cum să nu-i adori. Niste oameni absolut minunati. Deja mi-e dor de ei. Deși se spune ca egiptenii așteaptă bacșiș pentru orice serviciu, să știți că nu e chiar așa. Nu e nevoie sa le dați bani pentru ca va schimba prosopul sau va ajuta sa deschideți ușa pentru ca se demagnetizeaza cartela (cazul nostru)

Despre Jasmine Palace am să vorbesc într-un articol separat.

 
  • CE POȚI FACE ÎN EGIPT?

Ei bine, multe. Noi am fost în sezonul de vârf, vara, cand temperaturile depășesc 40 de grade, dar se simt ca 50 daca nu esti langa apa, deci nu prea a fost rostul de excursii la Cairo sau Luxor. Perioada cea mai potrivită pentru a merge în Egipt daca vreți să vizitati principalele obiective ar fi octombrie-noiembrie sau aprilie-mai pentru ca vremea e plăcută. Egiptul chiar este o destinatie în care ai ce face indiferent de vreme, așa că eu va spun să mergeți oricând.



Ce va sfătuiesc să faceți dacă nu ați mai încercat până acum este să mergeți cu cămila în deșert la apus. Toată experienta aceasta se organizeaza de catre personalul de la hotel - pentru orice activitate, exista personal care se ocupa si care e dispus sa va dea orice informatie aveti nevoie; v-am spus ca sunt foarte friendly, dar incearca si ei sa-si vândă marfa, bineînțeles- puteti opta între cal sau cămilă, iar aceasta ieșire se face zilnic și durează 2 ore. Costul este de 35$/pers, însă merită. E ceva absolut unic și special.


Va las câteva poze mai jos care sper să vă convingă. Nu sunt multe, pentru că am preferat să filmez, așa ca mai multe puteti vedea pe Instagram in highlights https://www.instagram.com/packingyourdreams/



 

Singura excursie pe care am ales să o fac a fost cea de la Paradise Island, in care am sa ma mai duc pentru ca a fost de vis. Pentru aceasta, i-am ales pe cei de la Hadji travel https://www.facebook.com/hagifriends , -toate excursiile lor le gasiti aici http://ro.hadjitravel.com/ - pe care îi recomand cu cea mai mare încredere. Sunt niste oameni exceptionali si foarte seriosi. În plus, au cele mai bune preturi în comparație cu alte agentii, iar serviciile sunt mai mult decat satisfacătoare. Am avut eu un feeling ca ei sunt ce trebuie si nu m-au dezamagit.



Prețul a fost de 25$, iar asta a inclus preluarea de la hotel, in jur de ora 8:15, pranzul pe barca, soft drinks pe toata durata excursiei, doua opriri pentru snorkelling -echipamentul ți-l dau ei-, o oprire pentru scuba diving - 10$ extra, încă una pentru water sports ( banana boat și inca p chestie) si doua ore la Pardise island.

Pozele sunt fără filtru.


Daca e sa alegeti intre Orange Bay si Paradise Island, alegeti a doua varianta. Si eu eram foarte nelamurita care e care si ce vad la fiecare, dar dupa ce am discutat cu vreo patru persoane diferite, m-am convins ca Paradise e alegerea mai înțeleaptă. Din cate am înțeles, ambele sunt pe aceași insula, doar ca Orange Bay e on the other side, sper că nu gresesc. Anyway, eu am rămas fascinata de aceasta plaja de pe insula. It is my best tropical place.


În plus, pentru mine, o mare iubitoare de apă, because I am a sea person, faptul ca am stat pe o barca aproape o zi intreagă a fost mai mult decat îmi puteam dori. Din păcate, pentru cei cu rău de mare, n-as zice ca e cea mai buna alegere. Condițiile pe barcă sunt foarte bune, ghizii au pus muzica mea preferata si am avut ocazia sa întâlnesc și să vorbesc cu niste oameni extrem de faini. Va zic cu mâna pe inimă că aș mai repeta experienta aceasta, cel putin încă o dată.


Plecarea cu barca s-a facut din portul hotelului Continental din Hurghada - am vazut ca mai multe barci plecau de acolo- in jurul orei 9:25. Am ajuns înapoi la hotelul nostru undeva pe la 17:30.


Soarele apune destul de devreme, cel puțin acum în iulie, la ora 19 deja era întuneric. Între orele 16-18 este perfect de stat la plajă. Temperatura chiar e suportabila atât timp cat esti langa apă sau pe plajă, altfel treaba e serioasă rău, mai că nu ai aer.



Cam asta a fost vacanta mea in Egipt si cred ca v-ati dat seama cat de tare mi-a placut. Daca nu, va zic eu ca sigur am sa ma întorc pentru ca mai sunt multe lucruri de vazut si de facut. Pe mine m-a fascinat absolut totul, de la cum s-au comportat toti oamenii cu noi, de la cei care ne-au preluat de la aeroport pana la cei cu care am mers in desert si la Paradise island, pana la peisaje si imprejurimi.


Egiptul clar nu este pentru toata lumea, în functie de ce asteptari are fiecare, dar pentru mine rămâne deocamdata o destinatie foarte draga de care ma leaga amintiri și oameni extraordinari.



KISSES,

Dutzi










85 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page