top of page
Caută
  • Poza scriitoruluiDutzi

În Cipru de Crăciun

Actualizată în: 29 iul. 2019

Da, e luna aprilie, dar eu scriu despre vacanta mea de Craciun pentru ca, de ce nu? Nu conteaza, sa incepem!

Este al doilea an consecutiv in care merg in Cipru de Craciun si planuiesc sa fac din asta o traditie pentru ca imi place totul acolo. Vremea nu se compara deloc cu ce e la noi in decembrie. Adica, serios, acolo stai la soare si aici te dai cu sania, iar o vacanta de 7 zile in Cipru in perioada aceasta costa cat una de 3 zile la Brasov.


Strada Ledra, Nicosia

Noi am zburat de la Cluj la Larnaca si in aproximativ 2 ore si jumatate am fost acolo. Ne-am cazat la Blazer Residence, https://www.booking.com/hotel/cy/petrou-bros-apartments.ro.html care e fix in buricul targului cum s-ar zice, adica fix in centrul orasului, aproape de plaja si de toate magazinele. Sunt o multime de taverne, restaurante si terase in jur asa ca nu ai cum sa te plictisesti. Ajungeam sa stam in camera doar seara sau un pic dupa-amiaza ca sa ne odihnim. Hotelul e foarte curat si destul de mare, are si parcare privata unde poti lasa masina. Nu uitati ca in Cipru se conduce pe partea dreapta!!! Noi am inchiriat masina de la http://www.kosmos-carrental.com/ cu 17euro/zi si totul a fost ok. Daca nu esti sigur ca te descurci cu condusul pe partea dreapta, exista autobuze care merg peste tot pe insula (Paphos, Limassol, Nicosia etc) de mai mult ori pe zi, iar un bilet costa intre 1,50 euro-2,70euro. De la aeroport pana in oras, poti la tot autobuzul si din cate imi amintesc costa 1,50euro/pers. Circula regulat si are mai multe statii in oras, asa ca ajungi usor, exact unde trebuie fara sa te ratacesti.


Larnaca

Recomandat este sa nu stati intr-un singur loc daca ajungeti in Cipru si sa mergeti in toate orasele pentru ca nu sunt multe, iar distantele sunt scurte. Noi am fost prima data la Nicosia. Cand ajungi in oras, dai de orasul propriu-zis cu magazine tip Zara, Massimo Dutti sau alte branduri, dar partea turistica, care are farmecul cipriot este un pic mai in spate, destul de usor de gasit. Acolo o luam de la capat. Magazine, restaurante, taverne, cafenele, tot ce vrei. Totusi, se observa influenta turceasca acolo. O sa vedeti negri, arabi, indieni, toata lumea s-a adunat acolo. De obicei, e inghesuiala, dar te obisnuiesti. Mai multe poze gasiti si pe profilul meu de Instagram: https://www.instagram.com/_dutzi/?hl=ro . In Nicosia am mancat la un restaurant turcesc/arabesc, unde pentru o portie de tabbouleh, 2 lahmacun, o pida si un gyros am platit 10euro! Se poate merge si in partea turca, exista un punct de trecere la capatul strazii Ledra.

La Ayia Napa nu ai ce face iarna. E pustiu. Totusi exista cateva magazine deschise si o patiserie. La Limassol, la fel. Zona de langa port si mare e cam pustie, dar in centru istoric mai este ceva dinamism. Limassolul este si cel mai scump oras.. Exista magazine de haine in care fara 100euro nu ai ce cumpara (si aici nu ma refer la magazine de tip Gucci). Au si ei brandurile lor mai piperate.

Inca un loc misto in care am ajuns de data asta a fost Petra tou Romiou, adica la stanca Afroditei, locul in care se spune ca s-a nascut Afrodita. Nu ma asteptam, dar era plin de turisti. E foarte frumoasa plaja de acolo, chiar daca este cu pietre, iar vederea pe care o ai de sus (asta in cazul in care te urci pe o stanca cat un munte) este WOW!

vederea de pe stanca cat un munte
plaja Petra tou Romiou

stanca din care se spune ca a iesit Afrodita

Am ajuns si la Paphos in ziua in care am mers la Petra tou Romiou. Era innorat si batea un pic vantul. In rest, peste tot vedeai turisti asezati la restaurante si terase care erau pline.

Ultimul loc in care am ajuns a fost Lefkara, Kato Lefkara si Pano Lefkara, dar am uitat care e mai renumit si mai mare. Sunt doua sate la munte unde se face celebra dantela de Lefkara, nu e prea frumoasa, dar totusi scumpa. Era pustiu pentru ca era iarna, dar mai bine asa pentru ca vara e plin de turisti

vedere din Lefkara

Si asa a ajuns vacanta la sfarsit. 8 zile au trecut foarte repede. Mai jos va las ultima mea poza facuta in Larnaca cu o zi inainte de plecare pentru ca aveam avionul destul de devreme in dimineata urmatoare. A fost o zi mai mohorata, innorata si a batut si vantul.

plaja din Larnaca intr-o zi fara soare

A, ca idee de preturi, totul e mai ieftin decat in alte tari cum sunt Italia sau Spania. La restaurante o portie sanatoasa de mancare pe care nu o poti manca decat daca esti foooarte flamand costa intre 6-12euro, depinde ce vrei sa mananci; nici pestele nu e scump si il recomand pe cel de la Ocean Basket unde au doar peste si fructe de mare. Dulciuri gasesti peste tot de la inghetata pana la baklavale. Nu stiu ce credeti voi, dar pentru mine Cipru e destinatia ideala de vacanta in orice anotimp si la orice m-as raporta.


632 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

ความคิดเห็น


Post: Blog2_Post
bottom of page